Certificat d’interpretació i educació ambiental subvencionat
Subvencionat
T’agradaria treballar a la natura?
- Modalitat: Presencial
- Codi del curs: 23025
- Durada del curs: 540h
- Subvencionat: Sí
- Dates: del 14/03/2023 al 31/10/2023
- Lloc: Centre Esplai (El Prat de Llobregat)
El curs
Vols contribuir a la conservació i millora ambiental? T’agradaria transmetre el teu gust per la natura als altres?
Amb aquest Certificat de Professionalitat aprendràs a comunicar, interpretar els valors i problemàtiques i a conscienciar a la comunitat sobre el medi ambient.
A més a més aprendràs a desenvolupar programes d’educació ambiental i facilitar processos educatius.
Posa el teu granet de sorra a la millora d’aquest món!!!
A qui s'adreça
Adreçat principalment a persones a l’atur inscrits al SOC com a demandants de feina.
Titulació que s'obté
Certificat de Professionalitat emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Avaluació
Per tal d’obtenir el certificat de professionalitat has de complir els següents punts:
- Una assistència mínima del 75% d’hores per mòdul formatiu
- Aprovar les diferents activitats pràctiques i teòriques que realitzis al llarg del certificat
- Realitzar de forma adequada les pràctiques no laborals que inclouen aquest certificat i que et posaran en contacte directament amb el món laboral
Sortides laborals
- Guies de reserves naturals
- Professional de l’educació ambiental
- Educador ambiental
- Monitor de la naturalesa
- Guia interpretador de l’entorn soci-natural
- Guia ambiental
- Monitor d’equipaments ambientals
- Monitor d’educació ambiental
- Informador ambiental
- Monitor de campanyes ambientals
ERASMUS+ ITER MOBILITY
T’agrada viatjar? Vols fer pràctiques a l’estranger? Aquest curs forma part del programa Erasmus+ Iter Mobility, que et permet ampliar la teva formació amb una estada de pràctiques de tres mesos en un país europeu.
Llengua en que s'imparteix el curs
Promotors

FOAP
Aquesta acció formativa forma part del Programa d’Oferta en Àrees Prioritàries adreçades prioritàriament a persones treballadores desocupades (FOAP) atorgat al Centre de formació de Fundesplai. Aquesta formació està subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya.
Altres
Certificat de Profesionalitat de Nivell 3 (SEAG0109) Interpretació i educació ambiental (veure requisits d’accés aquí)
A Centre Esplai et facilitarem totes les eines, materials i instal·lacions necessàries per a treure el màxim profit a aquest certificat!
Places limitades
Horari i calendari
Horari
De 9:30 a 14:30
Calendari
De l’11 d’abril al 31 d’octubre
De dilluns a divendres
- Part teòrica: 460h
- Part pràctiques no laborals: 80h
Temari
Activitats d’orientació i desenvolupament en el medi
- Orientació i traçat de recorreguts en el medi natural o urbà
- Planificació d’itineraris i conducció del grup en el medi natural o urbà
- Protecció i auxili durant la conducció del grup en el medi natural o urbà
Estructura i dinàmica del medi ambient
- Elements abiòtics, biòtics i antròpics
- Ecologia i interpretació del paisatge
- Documentació i difusió d’informació ambiental
Activitats humanes i problemàtica ambiental
- Impacte ambiental en les activitats humanes
- Bones pràctiques ambientals en la solució de la problemàtica sòcio-ambiental
- Recursos naturals i socials per al desenvolupament de la interpretació i educació ambiental
Programes d’educació ambiental
- Educació ambiental i àmbits d’aplicació
- Interpretació del patrimoni com estratègia de comunicació i gestió
- Execució de programes i activitats d’educació ambiental
Formació Complementària
Mòdul de pràctiques professionals no laborables
Centre Esplai (El Prat de Llobregat)
COM ARRIBAR EN TRANSPORT PÚBLIC
Des de l’AEROPORT DE BARCELONA – EL PRAT
METRO: L9 Sud (Terminal 1 y Terminal 2). Viatjar fins l’estació Parc Nou, situada a 550 metres (només 7 minutos caminant fins l’Alberg).
AUTOBÚS: PR1 (diurn), N16 y N17 (nocturns). Servei cobert 24 hores, els 365 dies de l’any. Parada: Av. Onze de Setembre (davant de la Comissaria de Policia).
- Terminal 1 i 2: PR1 (5.15-23.15 hores de dilluns a diumenge), cada 30 minuts. Passatgers que arriben a la terminal 1, es aconsellable agafar la llençadora gratuïta fins la terminal 2 i allà agafar l’autobús PR1 (el trajecte és més directe).
- Terminal 1: N17 (21.55-04.45 hores de dilluns a diumenge), cada 20 minuts.
- Terminal 2: N16 (23.37-05.11 hores de dilluns a diumenge), cada 20 minuts.
Des de BARCELONA – ESTACIÓ DE SANTS
METRO: L5 fins Collblanc i transbord a L9 Sud. Estació Parc Nou, situada a 550 metres (només 7 minuts caminant fins l’Alberg).
TREN: Línia rodalies C2 Sud y R2 Sud. Parada a Estació del Prat de Llobregat. Un cop allà, Metro L9 i baixar a l’estació Parc Nou; o bé, agafar l’autobús PR1, PR2 o PR3 amb parada al C/ Riu Llobregat.
Des de BARCELONA – PLAÇA ESPANYA
Autobús 65 Parada: C/Riu Llobregat
Autobús 165 Pratexpress Parada: Av.Remolar-Riu Guadalquivir
Des de FIRA DE BARCELONA
METRO: L9 Sud (prop de la Fira de Barcelona hi ha la parada Fira). Viatjar fins l’estación Parc Nou, situada a 550 metres (només 7 minuts caminant fins l’Alberg).
Des de BARCELONA – CAMP NOU
METRO: L9 Sud (prop del Camp Nou està la parada Collblanc). Viatjar fins l’estació Parc Nou, situada a 550 metres (només 7 minuts caminant fins l’Albergue).
Segueix-nos!
No et perdis les nostres entrades al blog i les novetats en cursos i webinars!
Segueix-nos a les xarxes socials
Som Fundesplai!
Som Fundesplai, una entitat sense ànims de lucre amb la missió d'educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.
La formació és un dels pilars fonamentals per aconseguir la nostra missió i capacitar joves i adults en diversos àmbits professionals.
Recent Comments